СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ ІМІДЖУ ПІДПРИЄМСТВА

Keywords: image, master-plan, life cycle, target group, manipulation, mythologization, emotionalization and visualization, image

Abstract

Today's economic reality is characterized by increasing competition between actors in the market. To succeed, an enterprise is forced to think about the need for strong and constant fixation in the minds of its customers. The purpose of the study is to generalize existing approaches to the mechanism of forming an enterprise image, to identify their weak and strong points in order to increase the effectiveness of this process.

Managing business reputation is one of the most important managerial tasks of the enterprise. Social program of management of business reputation of the enterprise takes into account peculiarities of its development and will allow to achieve the goals of the company. Business reputation is defined in the context of the development of a toolkit of managerial decisions, the quality of the corporate governance system, and the integration of corporate social responsibility into it. Particular attention is paid to the study of problems related to the positioning of the company in modern global markets, the identification of causal relationships between economic and social activity of the company, the choice of mechanisms and tools for the formation of business reputation, needs and demands of consumers.

The positive image of the company provides an increase in prestige and competitiveness, the opportunity to enter new markets, accompanied by a growing social and economic impact. Formation of a positive image of an enterprise is a complicated and multidimensional process, which in practice corresponds to different approaches and means. Each of the approaches considered is not perfect and requires the involvement of information and the use of techniques and tools of others. In addition, when creating an image, it is necessary to take into account the specifics of the activities of enterprises and the needs of target groups.

References

Джи Б. Имидж фирм. Планирование, формирование, продвижение / Б. Джи. СПб.: Издательство «Питер», 2000. – 224 с.

Дейнега О.В. Імідж i репутація: сутність та особливості. / О.В. Дейнега // Вісник Хмельницького національного університету. – 2008.– № 5. – Том № 3. – С. 58 – 61.

Семенчук Т.Б., Гера О.Г. Cучасна модель формування іміджу організації. / Т.Б . Семенчук, О.Г. Гера // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Економічні науки. Випуск 7. Частина 3. 2014.-С.178-181.

Хатикова З.В. Организационно-управленческий механізм имиджбилдинга в сфере гостиничного хозяйства / З.В. Хатикова // Экономика Крыма. – Симферополь: ВП «АПЕКС», 2009. – № 28. – С. 20-23.

Костюк Г. В., Сторожук В. В. Формування позитивного іміджу підприємства. / Г. В. Костюк, В. В. Сторожук // Проблеми економіки організацій та управління підприємствами. Вісник КНУТД.- 2014.- №1.- С.176-180.

Панкратов Ф. Г. Рекламная деятельность: учебн. / Ф. Г. Панкратов, Ю. К. Баженов, В. Г. Шаху¬рин. – 7-е изд., перераб. и доп. – М.: ИТК «Дашков и К», 2005. – 526 с.

Яшкіна Н. В. Проблеми формування іміджу підприємства / Н. В. Яшкіна // Теоретичні та прикладні питання економіки. Збірник наукових праць. Випуск 23. (за заг. ред. проф Єханурова Ю. І., Шег- ди А. В.) – К.: ВПЦ «Київський університет», 2010. – С. 159-164.

Божкова В.В. Теоретичні основи створення і підтримки регіонального іміджу підприємств / Божкова В.В. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/en_re/2010_7_2/8.pdf

Published
2018-12-12
How to Cite
Ліпич, Л., Хілуха, О., & Мирослава, К. (2018). СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ ІМІДЖУ ПІДПРИЄМСТВА. Scientific Notes of Lviv University of Business and Law, 19, 82-85. Retrieved from https://nzlubp.org.ua/index.php/journal/article/view/53