СУТНІСТЬ УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ НА ПІДПРИЄМСТВІ

Keywords: advertising, management, advertising agency, management functions.

Abstract

Basic principles of management of advertising activity at the enterprise and the role and place of advertising in its business strategy are considered in the article. On this basis the advertising activity of the enterprise is outlined through the prism of the general management functions: organization of planning, motivation, control, regulation. Taking into account the need to achieve the best effect, the expediency of using a system approach in managing of advertising activity has been substantiated.

References

Батра Р., Рекламный менеджмент / Р. Батра, Д. Д. Маєрс, Д.А. Аакер – М.; СПб; Киев: ИД „Вильямс”, 2004.

Балабанова Л. Рекламный менеджмент / Л. Балабанова, Л. Юзик. – К.: ЦУЛ, 2017. – 392 с.

Мороз Л.А. Маркетинг / Л.А. Мороз, Н.І. Чухрай. – Львів: БЦ «Ажур»: 2013. – 232 с.

Огилви Д. Исповедь рекламного агента / Д. Огилви. – М.: Манн, Иванов и Фербер, 2012. – 240 с..

Ромат Е.В. Реклама / Е.В. Ромат, Д.В. Сендеров. – СПб: изд. „Питер”, 2016. – 512 с.

Россітер Дж. Р., Персі Л. Реклама и продвижение товаров. – СПб.: изд. „Питер”, 2001.

Черчилль Г.А. Маркетинговые коммуникации / Г.А. Черчилль. – СПб.: изд. „Питер”. –2000.

Published
2018-07-21
How to Cite
Глинський, Н. Ю., Гірна, О. Б., & Мороз, Л. А. (2018). СУТНІСТЬ УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ НА ПІДПРИЄМСТВІ. Scientific Notes of Lviv University of Business and Law, 18, 38-42. Retrieved from https://nzlubp.org.ua/index.php/journal/article/view/8